Brittisk invasion i Mölndal

20 brittiska varumärken poppar upp på Fömo Store när brittiska ambassaden satsar i Mölndal Galleria.

Skriven av Axel Ohlsson 2019-02-13 | Näringsliv

Dela på linkedIn Skicka till e-post

Artikelbild

I februari och mars kommer 20 brittiska varumärken att introduceras på Fömo Pop-Up Store i Mölndal Galleria. Fömo har, i samarbete med Brittiska ambassaden i Stockholm, tagit fram konceptet British island, en designmånad som samlar produkter under temat hållbarhet och välbefinnande. De flesta varumärkena är nya i Sverige och säljs under perioden 15 februari – 31 mars. Det kommer även hållas ett inköpsevent den 28 februari då representanter från märkena kommer att möta inbjudna svenska inköpare, distributörer och agenter. 

Majoriteten av dessa 20 varumärken är helt nya i Sverige och har alltså inte tidigare varit tillgängliga för svenska konsumenter. Mikrovaruhuset Fömo i Mölndal, i partnerskap med Brittiska ambassaden i Sverige, har valt ut dessa spännande och innovativa varumärken som nu introduceras.

– Genom British Island erbjuder vi dessa varumärken en möjlighet att träffa såväl inköpare som slutkunder och därmed etablera sig på den svenska marknaden. Vi ser en ökad efterfrågan på hållbara produkter, och där ligger Storbritannien långt framme, säger Lisen Stenberg, som arbetar med exportfrämjande på Department for International Trade (DIT), Brittiska ambassaden.

– Fömo Store är en butik som är ett livsstilsmagasin i fysisk form, och är designad som en inkörsport för internationella varumärken. Genom att sälja på Fömo når dessa varumärken kunderna men också industrin, utan risk och till en låg kostnad. Det är jätteroligt att vara med och skapa British Island och därigenom hjälpa designföretag som ligger i framkant när det kommer till hållbarhet och wellbeing, Ilona Taillade, vd på Fömo och konceptets grundare.

Hudvård, kläder, accessoarer och diverse – många kategorier finns representerade bland de 20 varumärken som kunderna kommer att kunna testa, uppleva och även köpa mellan 15 februari och 31 mars.


Dela på linkedIn Skicka till e-post


Prenumerera på Lokalnytts nyhetsbrev


Lokalnytts nyhetsbrev skickas ut en gång per vecka och innehåller artiklar inom kontor, arbetsliv, fastigheter och evenemang.

Prenumerationen är helt gratis och ni kan avbryta den när som helst.

Klicka här för att påbörja er prenumeration