Träningskonceptet Barry’s Bootcamp till Mood-kvarteret

I augusti 2017 öppnar Barry’s Bootcamp en studio i Mood-kvarteret – det blir den första i Sverige. Barry’s Bootcamp med ursprung från Los Angeles är ett av världens starkaste varumärken inom träning och baseras på högintensiva träningspass i nattklubbsmiljö.

Skriven av Axel Ohlsson 2017-08-19 | Flytt

Dela på linkedIn Skicka till e-post

Artikelbild

Nytt träningskoncept får plats i Mood.
Bild: Barry's


Barry’s grundades i West Hollywood 1998 och det finns sedan flera år tillbaka studios i New York, Miami, Los Angeles och London. Konceptet går ut på pass i 60 minuter med en kombination av intervaller på löpband och styrketräning.

– Konceptet omnämns som ’The best work­out in the world’, för att det är en supereffek­tiv träningsform som samtidigt lyckas förflytta energin och ’the fun factor’ från en nattklubb till träningslokalen. Instruktörerna agerar även som DJ:s och styr musiken så att den peakar när intervallerna är som jobbigast. Det gav mig en fantastisk adrenalinrush första gången jag testade den här träningen i USA, säger Rasmus Ingerslev, styrelseordförande och en av grundarna av Barry’s i Sverige.

Kunderna erbjuds full flexibilitet. Man betalar per gång, och binder inte upp sig på långa abonnemang.

– Mood-kvarteret i hjärtat av Stockholm, där människor ser träning som en naturlig del av sin vardag och efterfrågar det där lilla extra, är helt rätt plats för oss. Stockholmarna kommer att älska konceptet. Det är jag övertygad om, med tio års erfarenhet av den svenska gymmarknaden och min upplevelse efter att ha levt och lärt konceptet i USA, säger Johan Nilsson, vd för Barry’s i Sverige.

Med den här satsningen fortsätter Mood Stockholm och Mood-kvarteret att utvecklas till en inspirerande och levande mötesplats där människor vill vara.

– Det är fantastiskt kul att Barry’s Bootcamp har valt att premiäröppna sin första studio i Sverige i Mood-kvarteret. Med sitt unika koncept kommer de att passa väldigt bra i vårt övriga utbud i området, säger Annika Ljungberg, marknadsområdeschef hos AMF Fastigheter.


Dela på linkedIn Skicka till e-post


Prenumerera på Lokalnytts nyhetsbrev


Lokalnytts nyhetsbrev skickas ut en gång per vecka och innehåller artiklar inom kontor, arbetsliv, fastigheter och evenemang.

Prenumerationen är helt gratis och ni kan avbryta den när som helst.

Klicka här för att påbörja er prenumeration