Nytt kontor för Santa Maria

I Åbroområdet bygger man just nu om för att skapa en anläggning för Santa Marias globala verksamhet. Det ska även bli Paulig Groups Göteborgsbas och inkludera kaffeproducenten Paulig Professional. – Det är ett superspännande projekt, säger Kristina Lukes, projektägare på Santa Maria.

Skriven av Maria Olsson Äärlaht 2015-07-01 | Utveckling

Dela på linkedIn

Artikelbild

I februari nästa år flyttar Santa Maria in i den nya lokalen.
Bild: Arkitekterna Krook & Tjäder


Enligt Göran Joneskär, regionchef på Klövern som äger fastigheten, gillar de att finnas i Mölndal och vill gärna växa i området. De köpte fastig­heten Gastuben 3 i Åbroområdet av Grandab i somras.

– Santa Maria ska flytta in i början av februari så det är full fart med projektet. Det är en stor ombyggnad som ska göras på kort tid, säger Göran Joneskär.

När det gäller samarbetet med Santa Maria/Paulig är han nöjd.

– Allt har gått bra. I och för sig var projekteringen ­redan klar när vi gick in i processen och köpte lokalerna, detta hade man löst med de förra ägarna, säger han.

Långt avtal


Hela affären bygger enligt Göran Joneskär på att det ska bli en bra anläggning för Santa Maria/Paulig Group. De har ett relativt långt avtal, på sju år.

– Men man önskar ju ändå att de blir kvar längre än den första avtalsperioden, säger Göran Joneskär.

Enligt Kristina Lukes, projektägare på Santa Maria, passar fastigheten deras behov perfekt, bland annat för att den ligger nära Santa Marias nuvarande kontor och deras kryddfabrik.

– Lokalen har också ett bra läge i relation till centrala Göteborg och goda kommunikationer, säger hon.

Lokalen byggs om till Paulig Groups Göteborgskontor, som blir hemvist för Santa Marias globala verksamhet tillsammans med hela Paulig Groups Göteborgskontor inklusive Paulig kaffe i ­Sverige.

Smaker och dofter


– Allt vi gör handlar om "Exploring Great Taste". Det första du möter vid entrén ska vara en restaurang och hela kontoret kommer att genomsyras av fantastiska smaker och dofter, säger Kristina Lukes.

Enligt henne ska det finnas arbetsytor som hjälper dem att jobba mer tillsammans både internt och med sina leverantörer, kunder och konsumenter. Kontoret kommer att bli helt aktivitetsbaserat, det vill säga anpassat för den specifika arbetsuppgift som ska genomföras.

– Vi har en jättebra dialog med Klövern och ser med spänning fram emot ett framgångsrikt projekt, säger Kristina Lukes.


Dela på linkedIn


Prenumerera på Lokalnytts nyhetsbrev


Lokalnytts nyhetsbrev skickas ut en gång per vecka och innehåller artiklar inom kontor, arbetsliv, fastigheter och evenemang.

Prenumerationen är helt gratis och ni kan avbryta den när som helst.

Klicka här för att påbörja er prenumeration