Creative Channels har hittat attraktionskraft i Kista

PR- och eventbyrån Creative Channels tittade på nästan 60 lokaler över hela Stockholm innan de bestämde sig för Kista. – Jag har svårt att se hur vi kan ligga bättre än i dag, säger Andreas Hellmers, vd på Creative Channels.

Skriven av Sofia Grymer 2013-11-05 | Näringsliv

Dela på linkedIn

Artikelbild

Nöjda. Creative Channels är väldigt nöjda med sina lokaler i Kista. "Vi sitter otroligt bra och hittar ingen attraktionskraft någon annanstans", säger Andreas Hellmers, vd för PR- och eventbyrån.
Bild: Sofia Grymer


I den orangea fastigheten mitt emot ­Kistamässan och Victoria Towers ligger Creative Channels lokaler. Strax innanför dörren pågår det en febril aktivitet för att få ordning på rekvisita som ska användas till ett event, när Lokalnytt kommer på besök. Creative Channels jobbar med att skapa uppmärksamhet kring de olika varumärken de jobbar med, bland annat genom att arrangera events på platser där det befinner sig mycket folk.

Frisörstolar i sanden


– I somras grävde vi till exempel ner frisörstolar i sanden på Tylösand och erbjöd schamponering och hårmassage till de som badat tillsammans med Head & Shoulders och Pantene, säger Andreas Hellmers som är vd för byrån.

Han startade Creative Channels 2007 och två år senare, 2009, flyttade byrån till deras nuvarande lokaler i Kista.

– Vi tittade på mellan 50 och 60 lokaler inne i stan, i Årsta, i Danderyd och här i Kista innan vi bestämde oss.
Artikelbild

Parkeringsmöjligheter. Prisläget och bra parkeringsmöjligheter var de avgörande kriterierna när Creative Channels valde Kista.
Bild: Sofia Grymer


Fastigheten de nu sitter i ägs av Klövern och när Creative Channels flyttade in fick de möjlighet att anpassa lokalerna helt efter deras egna behov.

– Det var viktigt att vi hittade en lokal som andades vårt företag och när vi flyttade in fick vi göra vad vi ville, då var det bara betong här.

Och i dag är de väldigt nöjda med sina lokaler.

– Vi sitter otroligt bra och hittar ingen attraktionskraft någon annanstans, säger Andreas Hellmers.

Vilka är fördelarna med att sitta i Kista?

– Vi sitter mitt i ett företagscentrum och det går snabbt att ta sig hit och hem, det är näst intill ingen trafik alls. Dessutom ligger det nära Arlanda vilket är smidigt för både oss och de kunder som kommer och besöker oss. Ska vi flyga någonstans kan vi checka in på kontoret på morgonen, ta oss ut till flygplatsen och vidare dit vi ska och sen vara tillbaka här på en och samma dag.

Vilka var de viktigaste kriterierna för er när ni valde lokal?

– Priset, alltså hur mycket utrymme vi fick för pengarna och bra parkeringsmöjligheter. Här kan vi kliva ur bilen precis utanför dörren.

Creative Channels har i dag tio heltidsanställda och ett par hundra projektanställda per år som jobbar med dem på deras events. I år utsågs de av Dagens industri till en Gasell, det vill säga ett av de snabbast växande företagen i Sverige.

– Det är otroligt roligt och lite svårt att ta till sig, säger Andreas Hellmers.

Kommer ni bli kvar i Kista om ni växer ur era nuvarande lokaler?

– Det är svårt att säga, vi trivs väldigt bra här, men det är klart att man alltid är på jakt efter något ännu bättre. Jag vill gärna flytta till Victoria Towers, de har magiska lokaler med ett fantastiskt ljusinsläpp.


Dela på linkedIn


Prenumerera på Lokalnytts nyhetsbrev


Lokalnytts nyhetsbrev skickas ut en gång per vecka och innehåller artiklar inom kontor, arbetsliv, fastigheter och evenemang.

Prenumerationen är helt gratis och ni kan avbryta den när som helst.

Klicka här för att påbörja er prenumeration